Tartaczna 2/15a (3 piętro) +48 58 380 24 25 10:00-18:00
Umów wizytę

Regulamin Organizacyjny w ProfessMED – pobierz w pdf

PODSTAWA PRAWNA DZIAŁANIA PODMIOTU LECZNICZEGO

§ 1

Podmiot leczniczy – zwany dalej: ProfessMed, działa na podstawie:

  1. Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (Dz.U. nr 112, poz. 654 z późn. zm);
  2. Wpisu do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą pod numerem 000000247244;
  3. Niniejszego Regulaminu Organizacyjnego;
  4. Innych przepisów regulujących działalność samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej.

FORMA PODMIOTU
§ 2

  1. Podmiot leczniczy niebędący przedsiębiorcą funkcjonuje jako komercyjna placówka ambulatoryjna.
  2. Podmiot leczniczy może używać nazwy skróconej: ProfessMed.

MIEJSCE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH

§ 3

  1. ProfessMed udziela świadczeń zdrowotnych pod adresem: ul. Tartaczna 2/15a, 80-839 Gdańsk.

CEL I ZADANIA PODMIOTU

§ 4

  1. Głównym celem ProfessMed jest podejmowanie działań na rzecz ochrony i poprawy stanu zdrowia
    ludności poprzez organizowanie i prowadzenie działalności leczniczej, profilaktycznej, stałe
    podnoszenie poziomu świadczonych usług oraz propagowanie zachowań prozdrowotnych.
  2. Do zadań ProfessMed należy w szczególności udzielanie świadczeń z zakresu ambulatoryjnej opieki
    zdrowotnej służącej zachowaniu, przywracaniu i poprawie stanu zdrowia.

RODZAJ DZIAŁNOŚCI LECZNICZEJ ORAZ ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH

§ 5

  1. ProfessMed prowadzi działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych.
  2. W skład ProfessMed wchodzą następujące poradnie, pracownie i komórki organizacyjne:
    a. poradnie lekarskie:
     poradnia chirurgii ogólnej,
     poradnia dermatologiczna,
     poradnia endokrynologiczna,

 poradnia otolaryngologiczna,
 poradnia logopedyczna,
 poradnia neurochirurgiczna,
 poradnia neurologiczna,
 poradnia neurologiczna dla dzieci,
 poradnia zdrowia psychicznego,
 poradnia zdrowia psychicznego dla dzieci,
 poradnia chirurgii urazowo-ortopedycznej,
 poradnia reumatologiczna.
b. pracownie diagnostyczne i komórki, w których udzielane są świadczenia medyczne:
 pracownia fizjoterapii,
 gabinet diagnostyczno-zabiegowy.

ORGANIZACJA I ZADANIA POSZCZEGÓLNYCH JEDNOSTEK I KOMÓREK

ORGANIZACYJNYCH PROFESSMED
§ 6
Świadczenia specjalistycznej opieki zdrowotnej
Do podstawowych zadań poradni specjalistycznych należy w szczególności:

  1. udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu danej specjalności poradni na
    miejscu
  2. diagnozowanie, leczenie i orzekanie o stanie zdrowia
  3. przeprowadzanie ambulatoryjnych zabiegów specjalistycznych
  4. udzielanie konsultacji specjalistycznych
  5. prowadzenie spraw z zakresu orzecznictwa lekarskiego
  6. wnioskowanie w sprawach zaopatrzenia w środki pomocnicze i przedmioty ortopedyczne
  7. monitorowanie kosztów funkcjonowania poradni specjalistycznej, stałe dążenie do
    racjonalizacji kosztów diagnostyki i terapii
  8. stałe podnoszenie kwalifikacji personelu medycznego
  9. działalność oświatowo-zdrowotna.
    Gabinety i pracownie diagnostyczne
    Do podstawowych zadań gabinetów i pracowni diagnostycznych należą:
  10. wykonywanie badań diagnostycznych
  11. prowadzenie rejestru wykonanych badań
  12. rzetelne i zgodne z prawem prowadzenie dokumentacji medycznej.
    Pracownia fizjoterapii
    Do podstawowych zadań pracowni rehabilitacyjnej należy w szczególności:
  13. przyjmowanie chorych skierowanych na zabiegi i prowadzenie rehabilitacji ogólnoustrojowej
  14. prowadzenie zabiegu starannie wg wskazówek lekarza.

PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH

§ 7

  1. ProfessMed organizuje świadczenia zdrowotne udzielane w zakresie określonym w niniejszym
    regulaminie, z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń w jednostkach i
    komórkach organizacyjnych przedsiębiorstwa podmiotu, w sposób gwarantujący pacjentom
    najbardziej dogodną formę korzystania ze świadczeń.
  2. W uzasadnionych przypadkach świadczenia mogą być udzielane w miejscu pobytu pacjenta.
  3. Rejestracja pacjentów odbywa się w każdej dostępnej formie, tj. osobiście, za pośrednictwem
    członków rodziny lub osób trzecich, telefonicznie, internetowo, z wyznaczeniem dnia i godziny
    realizacji świadczenia zdrowotnego.
  4. Świadczenia zdrowotne udzielane są w miarę możliwości w dniu zgłoszenia lub w innym terminie
    uzgodnionym z pacjentem, według ustalonej kolejności, w dniach i godzinach ich udzielania.
  5. Przyjmowanie pacjentów odbywa się wg kolejności ich rejestracji, za wyjątkiem osób do tego
    uprawnionych, tj.:
  • zasłużonych honorowych dawców krwi,
  • zasłużonych dawców przeszczepu,
  • inwalidów wojennych i wojskowych,
  • kombatantów.
  1. ProfessMed nie może odmówić udzielenia świadczenia zdrowotnego osobie, która potrzebuje
    natychmiastowego udzielenia takiego świadczenia, ze względu za zagrożenie zdrowia lub życia. W
    stanach nagłych świadczenia zdrowotne są udzielane niezwłocznie.
  2. Lekarze ProfessMed kierują pacjentów na konsultacje specjalistyczne przez wystawienie skierowania
    zgodnie z warunkami określonymi w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz przez
    płatników.
  3. Lekarze ProfessMed kierują pacjentów na leczenie szpitalne i inne niż szpitalne, realizowane w
    warunkach stacjonarnych i całodobowych, jeżeli cel leczenia nie może być osiągnięty ambulatoryjnie.

WARUNKI PŁATNOŚCI
§ 8

  1. Konsultacje i zabiegi odbywają się wyłącznie komercyjnie. Aktualny cennik znajduje się na stronie
    internetowej placówki.
  2. Płatność za wizyty pierwszorazowe osobiste w gabinecie u lek. Sołtysiak (psychiatry dorosłych)
    obowiązuje opłata z góry na konto ProfessMed: 21 1140 2004 0000 3002 8188 2276.
    W przypadku odwołania wizyty do 24h przed rozpoczęciem, opłata zostanie zwrócona na ten sam
    numer konta.


PROWADZENIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ ORAZ OPŁATY ZA JEJ UDOSTĘPNIANIE

§ 9

  1. ProfessMed prowadzi dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych oraz
    zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji zgodnie z powszechnie
    obowiązującymi przepisami prawa.
  2. Dokumentacja medyczna papierowa, do czasu przekazania jej do Archiwum Medycznego jest
    przechowywana w rejestracji.
  3. Zarząd spółki jest odpowiedzialny za stworzenie warunków organizacyjnych i technicznych,
    odpowiednich do przechowywania dokumentacji medycznej, zapewniających jej poufność i
    zabezpieczających przed dostępem osób nieupoważnionych, zniszczeniem lub zagubieniem oraz
    umożliwiających jej wykorzystanie bez zbędnej zwłoki.
  4. Zakończoną wewnętrzną dokumentację medyczną oraz zakończoną dokumentację medyczną
    zbiorczą przechowuje Archiwum Medyczne.
  5. Po upływie okresów przechowywania określonych w odrębnych przepisach, dokumentacja
    medyczna zostaje zniszczona w sposób uniemożliwiający identyfikację pacjenta, którego dotyczy.
  6. ProfessMed udostępnia dokumentację, o której mowa w ust. 1:
    a. pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu, bądź osobie upoważnionej przez
    pacjenta; po śmierci pacjenta prawo do wglądu w dokumentację medyczną ma każda osoba
    bliska
    b. podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do
    zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych
    c. organom władzy publicznej, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu
    zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim, w zakresie niezbędnym
    do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności kontroli i nadzoru
    d. podmiotom, uprawnionym w myśl ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej
    do przeprowadzenia na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia, kontroli podmiotu
    leczniczego, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia kontroli
    e. ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, sądom, w tym sądom dyscyplinarnym,
    prokuraturom, lekarzom sądowym i rzecznikom odpowiedzialności zawodowej, w związku z
    prowadzonym postępowaniem
    f. uprawnionym na mocy odrębnych ustaw organom i instytucjom, jeżeli badanie zostało
    przeprowadzone na ich wniosek
    g. organom rentowym oraz zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z
    prowadzonym przez nie postępowaniem
    h. podmiotom prowadzącym rejestry usług medycznych, w zakresie niezbędnym do prowadzenia
    rejestrów
    i. zakładom ubezpieczeń – za zgodą pacjenta
    j. lekarzowi, pielęgniarce lub położnej, w związku z prowadzeniem procedury oceniającej
    podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o akredytacji w ochronie
    zdrowia, w zakresie niezbędnym do jej przeprowadzenia


k. szkole wyższej lub instytutowi badawczemu do wykorzystania w celach naukowych – bez
ujawniania nazwiska i innych danych umożliwiających identyfikację osoby, której
dokumentacja dotyczy
l. innym osobom i podmiotom, uprawnionym na mocy powszechnie obowiązujących przepisów
prawa.

  1. Dokumentacja medyczna jest udostępniana do wglądu w siedzibie podmiotu leczniczego
    ProfesssMed lub poprzez sporządzenie jej kserokopii, odpisów bądź wyciągów.
  2. Za udostępnienie dokumentacji medycznej ProfessMed nie pobiera opłaty.

PRAWA I OBOWIĄZKI PACJENTA

§ 10

  1. Prawa pacjenta określają przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności ustawa z
    dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzecznika Praw Pacjenta (Dz. U. z 2009 r. Nr 52, poz. 417
    z późn. zm.).

WNIOSKI, SKARGI I INTERWENCJE

§ 11

  1. Skargi i wnioski są rozpatrywane przez Zarząd spółki ProfessMed.
  2. Przedmiotem skarg lub wniosków może być funkcjonowanie ProfessMed, w tym każdy przypadek
    niewykonania lub nienależytego wykonania działalności leczniczej.
  3. Skargi dotyczące działalności leczniczej rozpatruje Zarząd spółki.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 12

Regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego został nadany przez Zarząd spółki i wchodzi w życie z
dniem podpisania.

Gdańsk, 27.06.2025

x INFORMACJA DOTYCZĄCA PLIKÓW COOKIES

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Czytaj więcej w Polityka prywatności